In travel

Travel Around the World - Greece Adventure

Niebywale z dnia na dzień robi się coraz zimniej. Szczerze mówiąc ogromnie tęsknię za ciepłą, wczesno letnią porą, kiedy to wyjść możesz zarówno w zwykłym T-shir'cie, jak i w lekkim sweterku.
Jednakże schodząc na ziemię wracam do mroźnego popołudnia za oknem. Zaparzając kawę w moim minimalistycznym białym kubku na myśl przyszła mi ciepła Grecja, którą udało mi się odwiedzić dwa lata temu, kiedy to do Europy poczęli się wprowadzać wschodni imigranci. Postanowiłam nieco ocieplić wszechobecną zimną atmosferę i opowiedzieć wam trochę o mojej przygodzie w kraju pełnym słońca i oliwek.
Nasza podróż rozpoczęła się w lipcu, dwa lata temu. Pragnąc poznać trochę świata, jako cel wybrałam sobie Grecję, a dokładniej Leptokarie - miejscowość położoną u stóp Olimpu, wzdłuż brzegu Morza Egejskiego. Ze względu na liczne kluby, dyskoteki i kawiarnie jest jednym z najpopularniejszych kurortów Riwiery Olimpijskiej. Dodatkowo turystów przyciąga krystalicznie czysta woda, z piękną piaszczysto - żwirową plażą. Wszystko to sprawia, że Leptokaria staje się wymarzonym miejscem na letni wypoczynek. Po kilkudniowej podróży autokarem zameldowaliśmy się w hotelu Alexander, położonym 200 metrów od piaszczystej plaży, a po rozpakowaniu bagaży wybraliśmy się na mały spacer po okolicy. Na miejscu odkryliśmy fenomenalną pizzerię, wspaniałe kawiarnie i udało nam się skosztować prawdziwych greckich oliwek. Swoją drogą one znacznie się różnią od tych, które dobrze znamy - zarówno w smaku, jak i wyglądzie. Są większe, mają w środku ogromną pestkę i są bardziej mdłe, co jednak nie dyskryminuje ich z listy najlepszych rzeczy, jakie w życiu jadłam. Kolejne dni spędzaliśmy na błogim lenistwie w cieniu Olimpu, oraz piesze wycieczki po urokliwej Leptokarii, aż do dnia, w którym postanowiliśmy wybrać się na małą wycieczkę do dwóch nieziemsko pięknych miejsc.
Pierwszy kierunek, który obraliśmy to Meteory - wpisane na listę UNESCO klasztory "zawieszone w niebie", zbudowane na niedostępnych, stromych wieżach skalnych. Obecnie czynne jest tylko sześć z dwudziestu czterech klasztorów wzniesionych w XIV wieku, a jedynie pięć z nich jest nadal zamieszkanych, zdarza się, że przez jednego zakonnika. Dwa z nich - św. Trójcy i św. Stefana nadal pełnią funkcje opactw, w innych zaś mieszczą się muzea religijne. Kiedy dotarliśmy na miejsce byłam zszokowana ich ogromem i zapierającym dech w piersiach widokiem. Niemożliwe jest to, jak wspaniałe i nieprawdopodobne budowle potrafi wznieść człowiek własnymi rękami.
Kolejnym punktem, jaki odwiedziliśmy była wyspa Skiathos - najpopularniejsza z wysp Archipelagu Sporad. Powodem jej popularności są przede wszystkim plaże. Trudno w to uwierzyć, ale na niewielkiej powierzchni wyspy jest ich ponad 60. To właśnie Skiathos tworzyło scenerię dla musicalu "Mamma mia!". Oczywiście na wyspę dostaliśmy się płynąc jachtem, tańcząc, śpiewając i bawiąc się w najlepsze. Po drodze udało nam się skosztować Metaxy - jednego z narodowych, greckich alkoholi. Całą wycieczkę zwieńczył kilkugodzinny wypoczynek na Golden Beach. To urokliwa plaża u wschodnich wybrzeży wyspy Thassos, znajdująca się w pobliżu miejscowości Skala PanagiaDo jej atutów należy drobny złoty piasek, krystalicznie czysta woda i niezapomniane zachody słońca.
Plaża ciągnie się przez 2,5 kilometra aż do następnej miejscowości - Skala Potamia - po drugiej stronie zatoki. Północny odcinek plaży przez miejscowych nazywany jest Chryssi Ammoudia, południowy zaś - Chrissi Akti. Wody są tu niezwykle czyste i przejrzyste, co kusi przede wszystkim miłośników nurkowania. Tych widoków nie zapomnę nigdy w życiu i jestem pewna, że jeszcze kiedyś wrócę do tego małego raju na Ziemi. Jest jeszcze naprawdę wiele, rzeczy, o których mogłabym wam opowiedzieć, jednak nie chcę zdradzać Wam wszystkich uroków Grecji. O niektórych rzeczach musicie przekonać się sami, bo jak to powiedział Henry Miller Odkrywanie Grecji może zająć całe życie, jednak potrzeba tyko chwili, aby się w niej zakochać.

This post whas shoot on the Huawei Ascend P6 by Alexandra Drążek.